گزارش و گزارش تصویری:تقدیر از معلمان نمونه مراکز استعداد های درخشان استان یزد-راهیابی 100 درصد دانش آموزان مدارس استعداد درخشان یزد به دانشگاهها

 

نماینده سازمان استعدادهای درخشان کشور در استان یزد در مراسم تجلیل از بازنشستگان و معلمان نمونه مدارس استعدادهای درخشان استان یزد گفت : بمناسبت هفته معلم هر ساله به طور متمرکز در 4 مدرسه مراسم گرامیداشتی برای همکاران برگزار می گردد و امسال نیز از 253 معلم مدارس استعدادهای درخشان تجلیل صورت می گیرد.
محمدعلی دست افشان در ادامه افزود : در این مراسم تجلیل علاوه بر تجلیل از بازنشستگان و تجلیل از معلمان نمونه پیش بینی گردیده از تجربیات بازنشستگان نیز استفاده شود .
وی در ادامه گفت : استعدادهای درخشان در سال 1367در یزد تاسیس شده و در حال حاضر 1151 نفر دانش آموز در مقطع راهنمایی و دبیرستان مشغول به فراگیری علم و دانش هستند و 100 درصد دانش آموزان این مرکز به دانشگاهها راه پیدا کرده که الحمدالله رتبه های بسیار خوبی در عرصه کنکور ,المپیادها و مسابقات فرهنگی و ورزشی داریم و هدف ما همو اره بر این بوده که ایده دهنده و پیشرو دیگر مراکز آموزشی باشیم.
نماینده سازمان استعدادهای درخشان در استان یزد در پایان ضمن تشکر از تمام مسئولین استان یزد گفت : همه مسئولان استان به مدارس استعدادهای درخشان توجه خاص دارند به گونه ای که هفته گذشته محمد رضا فلاح زاده استاندار یزد بمدت چهار ساعت ضمن بازدید در جریان فعالیت های انجام شده قرار گرفت و دستوراتی نیز جهت کمک به این مرکز داد که امیدواریم با اجرا شدن این دستورات شاهد پویایی بیشتر مجموعه استعدادهای درخشان یزد باشیم . خوشبختانه حمایت بسیار خوبی از جانب مرکز و مسئولین استان و آموزش و پرورش استان تا کنون انجام گرفته که به همین دلیل جایگاه استان یزد در کشور جایگاه بسیار مطلوبی می باشد که یکی از دلایل اصلی آن وجود همبستگی و هماهنگی بین مسئولین استان , خانواده ها و دبیران می باشد .
در ادامه معاون آموزش و پرورش استان یزد گفت : یکی از القاب شهید مطهری که روز معلم بمناسبت شهادت ایشان نامگذاری شده متفکر شهید است و از اصلی ترین رسالت های ما معلمین نیز بیدار کردن قوه تفکر در دانش آموزان است که باعث می شود انسان از یک فرایند مجهول و نامطلوب با تفکر به وضع مطلوب برسد .

حداد ضمن بیان اینکه در قرآن کریم نیز مخصوصا در سوره مبارکه واقعه درباره تفکر آیات زیادی وجود دارد افزود : تفکر توحیدی در دانش آموزان باعث می شود به هر پدیده ای که نگاه می نمایند به خداوند برسند .
در پایان این مراسم که با حضور محمود عظیمی نیا فرماندار یزد – شهسواری و زابلی مدیران کل اسبق آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان استان در محل پزوهشکده آیت الله خاتمی یزد برگزار شد از 253 نفر از معلمین مدارس استعدادهای درخشان استان یزد و بازنشستگان و برگزیدگان تجلیل گردید .



گزارش تصویری:مسعود میرجلیلی خبرنگار یزدفردا

























































































































































































































































یزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا